BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 12 August 2011

Sembahyang hajat skul~~``

Hari ni~ malam ni, (unless kalau kau baca post ni esok.. pepandai la tukar ayat tu) telah diadakan satu majlis solat hajat berjemaah kat skul aku. Khas kepada mereka yg bakal menduduki PMR, SPM, n STPM~~`` Bukan setakat pelajar yg dijemput, malah ibu bapa, ayam itik sume dijemput hadir untuk sama-sama mendoakan keputusan mereka yg bakal menduduki perperiksaan berikut2~~``


  So, apa sebab aku buat post ni? This is my reflection toward the programme. Overall, it has a good objective, perlaksanaan yg boleh tahan, BUT ( mmg ada tapi) pelajar-pelajar dpt pelajaran yg sesuai tak daripada program ni~? memang solat hajat tu penting untuk memastikan apa yg kita nak akan tercapai, n tuhan beri. But diorang pikir tuhan ni rumah kebajikan ke? nak bagi percuma je. Usaha tu kena tambah biar menebal dulu. Setakat solat hajat just satu malam takkan membuatkan anda dapat A+, takda jaminan eh~~`` Unless tuhan tetiba nak buat surprise, ok la kau boleh dapat A+. Namun, bukan sume org akan dpt mcm tu~


  So, cukup ke sekadar bersolat hajat, tapi perangai korang, attitude terhadap mnimba ilmu mcm sakai~ Belajar malas, bena tak bena~ Takkan nak masuk dewan periksa pastu duduk diam main pemadam, tidor tanpa jawab ( mcm mana nak jawab, kalau belajar pun malas). Jadi, fikir bebetul, apa yg korang dah buat cukup atau tak, or tadi masa solat hajat just mintak lepas lulus je kat SPM tu? Kalau mcm tu, takpa la, hak kau~ Mak bapak kaya, kau gagal pun boleh hidup, tapi setahun dua je la~``


  AKU PULAK MACAM MANA? Aku dah study, alhamdulillah, cuma kena push sikit je biar dpt A+ semua~~`` 11 A+ bukan senang nak dapat~~` Tapi kalau berusaha sure boleh la. Subjek bukan susah mana~ Aku doakan yg terbaik utk aku n mereka yg cuba dengan baik~ 


                                             THE END

No comments:

Post a Comment